Airsoft forum
http://www.airsoft-forum.cz/

mosfet s bezstrátovou brzdou
http://www.airsoft-forum.cz/viewtopic.php?f=147&t=8951
Stránka 1 z 1

Autor:  vojtka [ 19 pro 2010, 12:30 ]
Předmět příspěvku:  mosfet s bezstrátovou brzdou

Dobrý.
Nejsem žádný mega elektronik a tak bych vás chtěl poprosit jestli by se nedalo navrhnout schéma fetu s brzdou kdy se proud při brždění nebude měnit v teplo ale ukládat do kondenzátorů a následně použít pro pohon motoru ?
nebo další možnost aby se při brždění dobíjel akumulátor, ale nvm jestli by mu to nedělalo zle Laughing out loud ( proto ty kondíky )
navíc bych byl nerad kdyby se to zvrhlo na debatu o smysluplnosti této věci :-)

Autor:  sergej7490 [ 28 pro 2010, 18:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s bezstrátovou brzdou

vojtka píše:
Dobrý.
Nejsem žádný mega elektronik a tak bych vás chtěl poprosit jestli by se nedalo navrhnout schéma fetu s brzdou kdy se proud při brždění nebude měnit v teplo ale ukládat do kondenzátorů a následně použít pro pohon motoru ?
nebo další možnost aby se při brždění dobíjel akumulátor, ale nvm jestli by mu to nedělalo zle Laughing out loud ( proto ty kondíky )
navíc bych byl nerad kdyby se to zvrhlo na debatu o smysluplnosti této věci :-)

Co od toho ocakavas ?

Autor:  vojtka [ 28 pro 2010, 19:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s bezstrátovou brzdou

no vyšší výdrž baterie + rychlejší reakce motoru na rozběh

Autor:  sergej7490 [ 28 pro 2010, 23:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s bezstrátovou brzdou

vojtka píše:
no vyšší výdrž baterie + rychlejší reakce motoru na rozběh

Tak potom si dovolim ponuknut vyvoj verzie AB s aktivnou rekuperaciou, osadenu superkapacitormi a kontrolnym modrym displejom. Osadenie tohto modulu do zbrane zaruci o 8,35% ostrejsie starty motora, o 3,52 % viac vystrelov a predlzenie o 2 cm. Lacnejsia verzia s cervenym displejom ma rovnake parametre ale predlzenie je len 1cm.
Cena za vyoj vratane materialu je odhadovana na cca 1000Eur, pri dodani prototypovej serie min 5 ks a vyrobnej a konstrikcnej dokumentacie.
Doba realizacia cca 3 mesiace.
Pokial by horeuvedena ponuka nebola z hocijakeho dovodu akceptovatelna, mozem ponuknut rychle, ucinne a lacne riesenie s placeboefektom ostrejsich startov zlepsenych o min 10%, vydrz baterie sa zvysi min o 8%, ale vdaka absencii modreho displeja je typicke predlzenie len asi 0,75 cm.
Cena vyvoja aj s realizaciou jednej funkcnej vzorky - 20Eur, doba realizacie asi tyzden.


P.S. skoda ze apriori odmietas diskusiu o praktickej vhodnosti takejto ficury, bola by podnetnejsia a kratsia. Prvotna myslienka je pekna avsak nezatazena vedomostami ;-), co vsak nie je na zavadu.

Autor:  Griffon [ 29 pro 2010, 00:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s bezstrátovou brzdou

Pánové, já vám musím říct jednu věc...tohleto jsou neuvěřitelný blbosti co vymejšlíte :lol: Jako vám se ty kvéry zdají málo poruchový, že si je ještě chcete nacpat takovouhle naprosto nesmyslnou elektronikou? :D

Autor:  vojtka [ 29 pro 2010, 06:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s bezstrátovou brzdou

Griffon píše:
Pánové, já vám musím říct jednu věc...tohleto jsou neuvěřitelný blbosti co vymejšlíte :lol: Jako vám se ty kvéry zdají málo poruchový, že si je ještě chcete nacpat takovouhle naprosto nesmyslnou elektronikou? :D

pro tebe je to možná nesmysl, pro mě ale ne

Autor:  Griffon [ 29 pro 2010, 12:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s bezstrátovou brzdou

Ale tohleto prostě je děsná blbost :D Nebyls to zrovna ty, kdo tu psal, že používáš life aku, kterej ti vydrží snad 10000 výstřelů? Na co v takovym případě proboha potřebuješ tu trošku energie, co se dá získat při brždění motoru? A rychlejší rozběh...fakt máš pocit, že to poznáš? S mizernou baterkou nebo motorem tě to stejně nezachrání, s dobrou baterkou a dobrym motorem je rozběh prakticky okamžitej i bez takovejchhle nesmyslů.
Jako byl by to zajímavej pokus, ale to spíš z "vědeckýho" hlediska, praktickej užitek takovýho zařízení je prostě skutečně nulovej...resp. jeho zápory (další hromada poruchový elektroniky) těžce převyšujou jeho přínosy. Jako pravda je, že airsofťákovi, kterej má vždycky náhradní kvér v autě pár set metrů od sebe to může bejt fuk a může si dovolit takhle experimentovat, ale pro lidi, kterejm když se podělá kvér, tak zbytek víkendu budou chodit s pistolí (nebo pěstma, pokud pistoli netahaj) je to fakt šílená blbost. Aneb jak řekl jeden moudrý člověk: "Když dojde na kontakt, je úplně jedno jestli ti to lítá metr doleva nebo nahoru, hlavně že dopředu něco lítá."

Autor:  ujosvec [ 29 pro 2010, 14:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s bezstrátovou brzdou

plně souhla s Griffonem ale abys mněl nad čím dumat tak
tady máš něco o pokusech s kondíkama na AEG:
http://www.edisk.cz/stahni/54834/Increa ... .92KB.html

Autor:  vojtka [ 29 pro 2010, 14:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s bezstrátovou brzdou

no mi o to jde spíše jak říkáš z toho vědeckého hlediska :-) navíc mám záložku a myslím na lidi co nemaj LiFe :D

Autor:  sergej7490 [ 29 pro 2010, 18:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: mosfet s bezstrátovou brzdou

ujosvec píše:
plně souhla s Griffonem ale abys mněl nad čím dumat tak
tady máš něco o pokusech s kondíkama na AEG:
http://www.edisk.cz/stahni/54834/Increa ... .92KB.html

Pozeram ze som sa s tymi % skoro trafil...
Ale toto nie je ziadna rekuperacia, iba obycajne znizenie vnutorneho odporu zdroja (vzhladom na motor), teda ak su kapacitory dostatocne blizko spinacu, pripadne mosfetu a motoru, tak celkom uspesne eliminuju stratove odpory v kabelazi a spojoch. Este ostava otazka kam to napchat.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/